Zakończyła się trzecia edycja kampanii MIŁO! w naszym mieście, która miała na celu zmniejszenie liczby dzieci dowożonych samochodem do przedszkoli i szkół. Tegoroczna kampania przyciągnęła 2410 uczestników, w porównaniu do 2319 dzieci w poprzednim roku i 1698 dzieci w roku 2021. Wzięło w niej udział 8 szkół i 9 przedszkoli, w przeciwieństwie do 7 szkół i 11 przedszkoli w poprzednim roku oraz 6 szkół i 12 przedszkoli w roku 2021.

Przedstawiamy Państwu wyniki z maja, który był najdłuższym miesiącem kampanii (trwał 20 dni szkolnych). W tym okresie odnotowaliśmy najwyższą frekwencję, a wyniki te można porównać do kampanii “Rowerowy Maj” przeprowadzanej kilka lat temu w Tczewie. Jak więc prezentował się poziom frekwencji dzieci dojeżdżających do przedszkola i szkoły rowerem, hulajnogą, autobusem lub pieszo w maju?

W maju poziom frekwencji wyniósł 73,0%, podczas gdy w poprzednim roku wynosił 69,2%, a w roku 2021 – 54,5%. Szczegółowo:

  • Dla przedszkoli i zerówek wyniósł 57,2% (wzrost z 49,9% w roku 2022 i 40,0% w roku 2021).
  • Dla klas pierwszych wyniósł 80,2% (prawie bez zmian w porównaniu do 80,6% w roku 2022 i wzrost z 68,1% w roku 2021).
  • Dla klas drugich wyniósł 84,0% (prawie bez zmian w porównaniu do 84,3% w roku 2022 i wzrost z 74,8% w roku 2021).
  • Dla klas trzecich wyniósł 86,9% (delikatny wzrost z 85,5% w roku 2022 i znaczny wzrost z 73,4% w roku 2021).

W sumie odnotowaliśmy łącznie 34 830 aktywnych podróży do przedszkoli i szkół w maju, w porównaniu do 32 077 w roku 2022 i 18 515 w roku 2021.

Program edukacyjny kampanii MIŁO! polega na prowadzeniu zajęć w każdym przedszkolu i szkole, opartych na przygotowanych scenariuszach. Dzieci są nagradzane naklejkami w okresie od marca do czerwca za dojeżdżanie do przedszkoli i szkół rowerem, hulajnogą, pieszo lub autobusem. Warto podkreślić, że jest to pierwsza kampania, która zachęca dzieci do poruszania się pieszo i korzystania z autobusów.

Rezygnacja z dojazdów samochodem do szkół i przedszkoli sprawia, że otoczenie placówek oświatowych staje się bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla dzieci, ponieważ nie są zastawione parkującymi pojazdami ani obserwowane różnymi manewrami. Dodatkowo, wpływa to pozytywnie na jakość powietrza wokół szkół i przedszkoli.

Na zakończenie kampanii, dzieci uczestniczące otrzymały dyplomy oraz vouchery na darmowe wejście na basen odkryty w Tczewie. Sponsorem nagród w kampanii jest Tczewskie Centrum Sportu i Rekreacji. Cała inicjatywa jest realizowana przez Urząd Miejski w Tczewie we współpracy z Tczewskimi Kurierami Rowerowymi.

G. Pawlikowski



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułTczew Asem Samorządu – za inwestycję na Zatorzu
Następny artykułDarmowe warsztaty Smile – Sztuka Myślenia i Lubienia Emocji – Tczew – 3-7 lipca