Niepełnosprawnym łatwiej w urzędzie

101

4 pętle indukcyjne i 3 wideodomofony już służą niepełnosprawnym klientom Urzędu Miejskiego w Tczewie. Projekt został dofinansowany z PFRON.

Głównym zadaniem projektu jest zwiększenie dostępności instytucji publicznej poprzez niwelowanie barier technicznych utrudniających osobie niepełnosprawnej funkcjonowanie w roli klienta urzędu.

W ramach zadania Urząd  Miejski zakupił 4 przenośne pętle indukcyjne, które umożliwiają osobie niedosłyszącej odbiór czystego i wyraźnego dźwięku poprzez cewkę telefoniczną, w którą wyposażony jest niemal każdy aparat słuchowy. Zakupione zostały również 3 wideodomofony, których zadaniem jest szybka identyfikacja klientów, dla których powinny być wykonywane usługi specjalne.

Pętle indukcyjne zamontowane zostały w budynku Urzędu Miejskiego przy pl. Piłsudskiego 1 – w Biurze Obsługi Klienta, w budynku UM przy ul. 31 Stycznia 1 – w Biurze Obsługi Klienta i na sali obrad Rady Miejskiej oraz w Domu Przedsiębiorcy. Wideodomofony znajdują się przy wejściach do obu budynków UM.

Koszt zadania to 20 tys. zł, z czego ok. 6 tys. zł wyniosło dofinansowanie z PFRON w ramach „Programu wyrównywania różnic między regionami III obszar B” na  realizację działań w projekcie pn. „Likwidacja barier w komunikowaniu się osób niepełnosprawnych z Urzędem Miasta w Tczewie”.

M.M.



REKLAMA MIEJSKA
Poprzedni artykułStraż Miejska ma elektryczny samochód do eko-patroli
Następny artykułRadni jednogłośnie uchwalili budżet Tczewa na 2022 rok